گفت و گو

گفت و گوي اختصاصي داريون نما با قهرمان جهان/اينجا كسي تحويلم نمي گيرد!

سرويس گفت و گو سايت داريون نما/

بچه دروازه کازرون –یکی از قدیمی ترین محله های شیراز-شاید هیچ وقت فکر نمی کرد که وقتی قهرمان رقابتهای کشتی فرنگی جهان شود و از آن مهمتر عنوان فنی ترین کشتی گیر جهان را هم به دست آورد اینگونه مورد کم لطفی قرار گیرد.

انصافا در مراسم استقبال از او، هم محله ای هایش سنگ تمام گذاشتند.خانه آنها دریکی از کوچه های قدیمی محله دروازه کازرون شیراز تا نزدیک به دو هفته میزبان میهمانانی بود که همه برای عرض تبریک به آنجا می رفتند.

میهمانان اما آنقدر زیاد بودند که امید نوروزی نزدیک به 20 میلیون تومان برای پذیرایی هزینه کرد و این در حالی بود که کل هدیه ایی که مسوولین استان فارس به او داده بودند به 15 میلیون تومان نمی رسید!

امید نوروزی یک هفته است که اعلام کرده به دلیل بی توجهی ها دیگر قصد کشتی گرفتن ندارد و از تیم ملی هم خداحافظی کرده در حالی که دور جدید تمرینات تیم ملی از روز سه شنبه آغاز شده و ظاهرا وساطت محمد بنا هم باعث نشده تا این کشتی گیر جوان شیرازی از تصمیم خود منصرف شود.

امید نوروزی از مسوولین دلگیر است. او گلایه هایش را در گفت و گو با سايت داريون نما بیان می کند:”در استان فارس تنها ورزشکاری که سهمیه المپیک گرفته من هستم.دو دوره قهرمان جهان شده ام و نزدیک به 30 عنوان بین المللی دارم یک هفته است که به علت بی توجهی هایی که به من شده اعلام کناره گیری و خداحافظی از دنیای کشتی کرده ام اما به جز رییس هیات کشتی استان فارس هیچ مسوول دیگری با من تماس نداشته که از من سوال کند چه مشکلی داری؟ چرا کناره گیری کرده ای؟ من از این بی توجهی ها ناراحتم”.

قهرمان وزن 60 کیلو گرم جهان اما به مقایسه وضعیت فوتبالیستها و کشتی گیران می پردازد :”برای فوتبالیستها احترام زیادی قائلم اما می خواهم بپرسم آخرین باری که تیم فوتبال ما قهرمان آسیا شد چند سال پیش بود؟ فوتبالیستهای ما چند مقام قهرمانی در سطح آسیا برای کشورمان کسب کرده اند آنها با میلیاردها تومان زندگی می کنند اما ما که به کم هم قانع هستیم همان “کم” هم شامل حالمان نمی شود”.

نوروزی درباره مشکلات درس و دانشگاه نیز سخن می گوید:”با حضور در تمرینات تیم ملی از درسم نیز مانده ام مدرک کارشناسی ام را باید پارسال می گرفتم اما دو ترم است که عقب افتاده ام”.

قهرمان رقابتهای آسیایی گوانگجو تاکید می کند که:”ناراحتی اش بیشتر به خاطر مسایل معنوی است و مادیات در درجه دوم قرار دارد”. اومی گوید به خاطر عشق به مردم کشورش با وجود مشکلات بسیار کشتی گرفته و هیچ منتی هم سر کسی ندارد اما با وجود بعضی از مشکلات ادامه کشتی برایش امکان پذیر نیست.

این قهرمان جهان درباره احترام به قهرمانان و پهلوانان نیز حرفهایی دارد:”پهلوانان و قهرمانان قدیم ،چه عزت و احترامی داشتند اما در اینجا انگار، مایی که قهرمان جهان شده ایم برای کسی اهمیت نداریم “.

هرچند گفته می شود خداحافظی نوروزی از دنیای کشتی بیشتر به حالت قهر است و او مجددا به میادین کشتی باز می گردد اما ظاهرا این ورزشکار تا رفع خواسته هایش بر این تصمیم خود استوار است:”از فدراسیون برای حضور در تمرینات با من تماس گرفتند حتی آقای محمد بنا که فوق العاده برایم قابل احترام است پادرمیانی کرد اما به ایشان هم گفتم که مشکلات زیادی دارم و نمی توانم در تمرینات تیم ملی حضور یابم”

نکته: مدتی پیش-یک هفته پس از قهرمانی نوروزی در رقابتهای جهانی-این ورزشکار به همراه مصطفی زمانی-بازیگر سینما- میهمان برنامه خوشا شیراز سیمای مرکز فارس بود. در آن برنامه مصطفی زمانی که اصالتا اهل شهرستان جویبار است با مثالی از رضا یزدانی-قهرمان وزن 96 کیلوگرم جهان- گفت:” برای قهرمان شهر ما رضا یزدانی از طرف مردم تا کنون بیش از یکصد سکه طلا جمع آوری شده، مسوولین و مردم شهر ما خیلی هوای قهرمان شهرشان را دارند.قدر قهرمان شهرتان را بدانید”.

اکنون اما با گذشت کمتر از دو ماه از حرفهای مصطفی زمانی، قهرمان25 ساله شیرازی تنها 15 میلیون تومان هدیه گرفته که البته 5 میلیون هم از جیب روی این مبلغ گذاشته و صرف پذیرایی از میهمانانش کرده است!

آری این است تکریم یک قهرمان ،تازه این در حالی است که همیشه می گویند قهرمان زنده را عشق است …وای به حال…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا