دفترچه خاطرات

یاد نیکان؛ مرحوم حاج الله داد جهانی داریونی

یوسف بذرافکن|

مردان نیک خوب زندگی می کنند، اما فقط برای خودشان زندگی نمی کنند، به فکر دیگران هم هستند ، از نیکوکاری دست نمی کشند.اوهم از مردان نیک روزگار ما بود در خانواده ای کاملا مذهبی به دنیا آمده بود از همان سن کودکی هم درس می خواند و هم کار می کرد .از دانش آموزان نمونه بود ،خوش اخلاق ، با مرام ، گشاده رو و گشاده دست بود. صله رحم را فراوان به جای می آورد و به اقوام ونزدیکان بسیار احسان می کرد .روحش با دین و مذهب عجین بود و به زادگاهش عشق می ورزید هر چند محل کار و زندگیش شیراز بود اما به عشق ورزشکاران داریونی به سراغ آنها می آمد و سرپرستی تیم فوتبال اتحاد را برعهده گرفته بود .

در مجالس مذهبی شرکت می کرد و از بنیانگذاران حلقه های قرآن در منازل بود ،از فقرا دستگیری می کرد .پدرش مرحوم شیخ شکر علی جهانی اورا بسیار دوست می داشت و او هم وبه پدر و مادرش فوق العاده احترام می گذاشت از دوستان مرحوم حاج احمد عابدی بود ،دوران ابتدایی را با موفقیت در داریون در س خواند و به ناچار به شیراز رفت ،در سه راه طالقانی و بازار وکیل شیراز همه او را دوست می داشتند . آنقدرخوش اخلاق بودکه همه یهودیان سه راه احمدی در مجلس ترحمیش شرکت کرده بودند .عشق او به زادگاهش باعث شد که وصیت کند که در زادگاهش اورا به خاک بسپارند همگان از او به نیکی یاد می کنند . روحش شاد و یادش جاوید .

8 دیدگاه

  1. خدا رحمت کند ایشان را انسانی بسیار مردمی و با اخلاق بودند.همچنین برادر بزرگوارشان اقای اباذر جهانی که او هم از بازیکنان قدیم تیم عقاب داریون بودند و الان چند سالی است که باز نشسته شده اند و در شیراز اقامت دارند.
    خاطره ای از ایشان چند سال قبل برای خرید به بازار رفته بودم که از جلو درب مغازه ایشان عبور میکردم ایشان مرا صدا زدند و گفت که بیا بنشین ساعتی برایم از داریون تعریف کن ببینیم چه خبر است .بعد هم از فوتبال کردن جوانهای قدیم داریون و از جمال درویشی وعیسی درویشی و مرحوم قاسم کاشفی و… زیاد برایم حرف زد.

  2. مرحوم الله داد جهانی از آن دسته جوانمردانی بود که خیرش به همه علی الخصوص همشهریهایش می رسید. من هم ایشان را به خوبی می شناختم و خاطرات زیادی هم از ایشان به یاد دارم و شخصا نیز بسیار مدیون الطاف بی دریغشان هستم. خدایشان بیامرزد و به خانواده ی محترمشان صبر و شکیبایی عطا فرماید که نبودش را تاب آورند…

  3. خدایشان بیامرزد…
    ایشان بامخارجش شخصی خودوهمراهی جوانان چترحمایت مالی خودرا بر سر ورزش فوتبال داریون گسترانده بود.
    ایشان درزمینه فرهنگی و ورزشی دربین جوانان داریون ومنطقه ازجایگاه بالایی برخوردار بودندبچه های داریون بخصوص تیم اتحادمحبتهای ایشان را فراموش نخواهند کرد.روحش شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا