گزارش

تاسوعا و عزاداري عاشقانه داريوني ها…

امروز تاسوعا ست. یک روز پیش ازعاشورا، یک روز تا اذان عاشقانه ی پیامبر کربلا اکبر، یک روز تا شهادت یاران، یک روز تا پرواز بنی هاشم، یک روز تا بازگشت زین واژگون، ذولجناح بی سوار. یک روز تا تاختن اسب ها بر اجساد شهیدان، یک روز تا اسارت آل الله.
امروز تاسوعاست روز حمیت و جوانمردی، روز خفت و شکست توطئه و نیرنگ دشمن. روز آمادگی برای فردای ایثار و عشق بازی وپاکبازی. روز ابراز ارادت ماه بنی هاشم ابولفضل العباس(ع) به مولایش حسین….


صیادان، همیشه درکمین می‌نشینند، تا با توطئه و نیرنگ، صید خویش را غافلگیر کنند و آن‌گاه به دام بیاندازند؛ چه کسی می تواند در انبوه توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمن،به مددبصیرت، صراط مستقیم الهی رابیابدوتا نثارجان برآن پای فشاری نماید؟
شمر، خلاصه‌ی همه‌ی زشتی‌ها و پلیدی ها، امان نامه‌ آورده است. امان نامه، به نام ابوالفضل العباس (ع) و برادران اوست. آن‌ها امان دارند تا ازمحاصره‌ی سی وسه هزارنیزه وشمشیر، خارج شوند و به دنیای عافیت برگردند.
به راستی چه کسی جز ابوالفضل(ع) که خون علی (ع) در رگ‌هایش جریان دارد، می تواند در مقابل چنین پیشنهاد وسوسه کننده‌ای، پاسخی جز تسلیم داشته باشد؟
عباس به اصرار امام از خیمه بیرون می‌آید و در پاسخ امان نامه‌ی شمر، این‌چنین فریاد برمی‌ آورد که: نفرین و لعن خداوند بر تو و امان نامه‌ات، ما در امان باشیم و فرزند رسول خدا در امان نباشد؟ دستانت بریده باد و امان نامه‌ات نفرین شده. عباس به سوی خیمه بر می گردد امام به استقبالش می آید و او را در آغوش می گیرد. زینب و همه ی خیمه نشینان آمده اند، کودکان خود را در آغوش عمو رها می کنند، خوش آمدی عمو تو امید و پناهگاه مایی ماهیچ چیز نمی خواهیم مافقط تو را می خواهیم.
توطئه‌ی دشمن خنثی می‌شود. عباس(ع) برمی‌گردد و حسین (ع) و همه‌ی یاران و اهل خیام، به پاس این حمیت و جوانمردی او را می‌ستایند. چشم های خدا نظاره گر این حماسه‌ی شکوهمنداست.

امروز-همانند سالهاي گذشته- مردمان داريون در تاسوعاي حسيني عشق خود به ائمه اطهار(ع) را نشان خواهند داد و با حضور پرشكوه در عزاداري امروز ،بر اين مهم مهر تاييد مي زنند كه راه حسين (ع) و يارانش هميشه پر رهرو خواهد بود.

*****

فردا ماهتاب کربلا-عباس(ع)- پیش مرگ آفتاب نینوا-حسین(ع)- خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا