منهاي داريون

فرم دریافت یارانه نقدی فاز دوم منتشر شد + تصویر

طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار است از بیستم فروردین ماه ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی از طریق سامانه مدیریت حساب خانوار به‌آدرس اینترنتی www.refahi.ir و همچنین توسط مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها آغاز شود.

به گزارش داریون نمابه نقل از تسنیم؛ با نزدیک شدن به روزهای ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی سازمان هدفمندی یارانه‌ها سایت رفاهی را به‌منظور بروزرسانی و انجام پاره‌ای از تغییرات مسدود کرده و بناست از سه‌شنبه 19 فروردین ماه این سایت مجدداً با تغییرات اعمال‌شده بازگشایی شود.

در این تغییرات دولت نام سامانه مدیریت حساب خانوار را به سامانه اعلام نیاز برای دریافت یارانه نقدی تغییر داده است بر همین اساس مردم برای ثبت‌نام دریافت یارانه نقدی باید بعد از بازگشایی سایت رفاهی در این سامانه اطلاعات مورد نیاز را وارد کنند.

بعد از تکمیل صفحه نخست سامانه اعلام نیاز دریافت یارانه نقدی مردم باید نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند؛ در صفحه نخست دولت به مردم متذکر شده است که اگر مشخص شود اطلاعات نادرستی در فرمها اظهار شده به‌موجب قانون ضمن استرداد وجود دریافتی تا سه برابریارانه نقدی دریافت شده متقاضی مشمول جریمه قرار می‌گیرد.

همچنین در بند دیگری از سامانه مردم باید تأیید کنند که اطلاعاتی را که در فرمهای تقاضای یارانه نقدی درج می‌کنند می‌تواند مبنای ارزیابی مالی و رتبه‌سنجی اقتصادی‌اش برای اعطای وام یا سایر تسهیلات از سوی بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی قرار گیرد.

براساس این گزارش، روز گذشته خبرگزاری تسنیم با انتشار خبری درباره کف درآمدی تعیین شده در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که دولت در این طرح مردم را به 5 گروه دسته‌بندی کرده و حداقل کف درآمدی این گروه‌ها 600 هزار تومان و حداکثر آن 2.5 میلیون تومان است.

بعد از انتشار این خبر رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌وگوی تلویزیونی جزئیات دیگری از کف درآمدی را  تشریح و اعلام کرد: در فرمی که برای این مرحله طراحی شده است، 5 سقف درآمدی را مشخص کردیم که شامل سقف درآمدی ماهانه کمتر از 600هزار تومان، 600هزار تا یک میلیون تومان، یک‌میلیون تا 2میلیون تومان، 2میلیون تا دو و نیم میلیون تومان و بالاتر از دو و نیم میلیون تومان که همه اینها مشخص است و لحاظ می‌شود.

برهمین اساس مردم باید در هنگام تکمیل فرم خوداظهاری سطح درآمدی خود را از بین 5 گروه تعریف‌شده انتخاب و تأیید کنند که در کدام‌یک از گروه‌های کمتر از 600هزار تومان، از 600هزار تومان تا یک میلیون تومان، از یک تا 2 میلیون تومان، از 2 تا 2.5 میلیون تومان و بیشتر از 2.5 میلیون تومان در ماه قرار دارند.

گفتنی است که در فرم خوداظهاری دریافت یارانه نقدی دولت تأکید کرده که منظور از سطح درآمد خانوار، میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال 92 شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره‌بها، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستقلات، حقوق ماهانه مستمری یا وظیفه بگیران و موارد مشابه قبل از پرداخت اقساط وام است.

دولت به مردم متذکر شده است که باید سطح درآمد خانوار با دارایی‌های آن خانوار همخوانی داشته باشد.

19 دیدگاه

  1. به نظر شما چه کسایی اطلاعات واقعی وارد می کنن و چه کسایی اطلاعات نادرست؟
    به نظر من که اون فقر و بدبخت بیچاره ها اطلاعات درست وارد نمی کنند و اونایی که دستشون به دهنشون میرسه و حتی بالاتر از دهنشون هم میرسه و شایدم به دهن دیگران هم برسه!! اطلاعات کاملا صحیح وارد می کنند!!

  2. اما خوش به حال کافی نت ها… به قول معروف اگه واسه ما آب نداره واسه اونا که نون داره!! بیا میگن معضل بیکاری.. بیکاری… اینم اشتغال!! با حداقل سرمایه.. کی میگه پایدار نیست؟ خیلی هم پایداره… امروز اعلام نیاز یارانه.. فردا اعلام اعتراض.. پس فردا اصلاح اطلاعات… پسون فردا شکایت… بعدش پیگیری… دوباره پیگیری.. بازم پیگیری… اووووووووووووه این قصه سر دراز دارد

  3. اخه فقرا چیزی ندارن که بنویسن خوب مسلما درست اطلاعات رو وارد میکنند حالا اونا که وضع مالیشون بهتره مثلا مینویسن من ده تا خونه دارم چقدر زمین دارم چندتا ماشین دارم مسلما نه!!!!!!!!!!!!!!!

    1. بنده خدا اونام تقصیری ندارن که… کی حوصله میکنه یه چند ساعتی اطلاعات وارد کنه که زمین دارم… خونه دارم… ماشین دارم و …. اونوقت میدونی چه صفی تو کافی نتا تشکیل میشه… داد همه در میاد…مردم که بیکار نیستن, همش تو صف وایسن… پس مجبورن خیلی خلاصش کنن!!

  4. با سلام …
    به نظر بنده فرم نواقصی دارد، منتهی می بایست اطلاعات را درست وارد کنیم و به دولت اعتماد داشته باشیم، در صورتی که اطلاعات خانوار درست وارد نشود عواقبی دارد من جمله جریمه تا سه برابر یارانه ی دریافتی ، پس در این زمینه بیایید صادق باشیم…

    1. سلام آقای دودج و ………….
      چیزه دیگه ای نبود به پسوندش اضافه کنی برادر!!
      زودتر میگفتی تا اشکالاتشو برطرف کنن!!
      حداقل واسه ماها بگو تا بدونیم و اون قسمتاش که اشکال داره را درست اطلاعات وارد کنیم!
      ولی صادق و خوب اومدی… کاملاااااااااااا موافقم

      1. سلام، تر ، و …، عزیز، منظور از نواقص فرم یعنی برخی از اطلاعات را نخواسته است، البته به نظر می رسد دولت محترم به آن دسته از اطلاعات دسترسی داشته باشد، در ضمن نام کاربری را درست بنویسید… تا ما هم بنویسیم تربری…. ننویسیم تر عزیز…..

  5. سلام
    آقو ما می خواستیم ثبت نام کنیم ، برای یارانه ، دیدم عیال مون که به سلامتی تازه از شانس بد ما کار گیرش اومده و ماهی یه دویست تونی بدش میدن . ولی از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان جلو در وهمسایه و خواهر ومادر من بیچاره میگه یه میلیون بهم میدن ومنه بیچاره هم که نمیتونم تاییدش نکنم . به همین خاطر من تو خونواده مشهور شدم به آقوی بانک سیار !!
    یه آپارتمان کوچیک ویه پراید هم دارم ، خانم محترم به همه میگه اینا سر دستیه ! وما چند ویلا وماشین مدل بالا داریم استفاده نمیکنیم که چیش نخوریم !!؟؟ می ترسم وقتی دارایی ها واموال منو بررسی کنن ، بر اساس گزارش خانم مفسد اقتصادی هم قلمداد بشم!!!/
    نشستیم با خانواده مشورت کردیم آخرش به این نتیجه رسیدیم که با خانوم مون رو یه طلاق صوری ترتیب بدیم و آمار واطلاعات رو بپیچونیم . آپارتمان رو هم بزنیم به اسم مادر زن و پراید مون هم آتیش بزنیم تا بلکم یارانه بهمون بدهند !!
    بعد با پول یارانه یه عروسی مفصل بگیریم که چیش باجناقم در بیاد !
    حالو شما خانم روانشناس هر تشخیصی داری بزار رو ی من بیچاره !!!

  6. سلام
    تشخيص من اينه كه شما خيلي باهوشي و شوخ طبع كه نشون ميده از خلاقيت هم خوشبختانه يهره مندي
    پيشنهاد ميدم در كنار هر شغلي كه اختيار كردي به نويسندگي هم اهميت بدهيد كه موفق ميشويد .

  7. سلام

    مرد حسابی اشتباه کردی که عیالت رو طلاق دادی و اشتباه بزرگتر این هست که خونه رو به نام مادر همسر بزنی! شاید تبانی باجناقت باشه ؟
    چرا شک نکردی به شائبه تبانی ؟

  8. مردمی که فکرشان آزاد نیست هیچگاه آزاد نخواهـــــند شد
    بلکه به وسعت تفکرشان قفسی دیگر را تجربه خواهند کرد !

  9. وقتی نسبت به اطرافیانمون بی تفاوت بشیم،

    ممکنه حس خوبی داشته باشیم

    احساس سبکی

    بی دغدغه بودن

    اما همیشه زیر پامون :

    خالیــــــــــــــــــــــه

  10. یک سوال به سوال های اول قبر اضافه شد :
    در کدام خوشه عدالت قرار داشتی !؟
    آیا یارانه رو به حق گرفتی یا ناحق؟

  11. فاش می گویم و از گفته خود دلشادم
    توی آمار که از خوشه یک افتادم
    خوشه دو نتوانست نگه داشت مرا
    بردم از فقر توی خوشه سه جا دادم
    توپ توپ بود مرا وضع و نمی دانستم
    حال دانستم و از شوق به حوض افتادم
    گر به تدبیر کنون حذف شده یارانه
    از سر صبر به سجده و به شکر افتادم
    گر توکل کنی و قانع و شاکر باشی
    خود کفایت کند او ، گفت چنین استادم

  12. ﺭﻭﺍﻧﮑﺎﻭﺍﻥ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ : ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻤﺘﺮ ﺑﻪ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﻭ ﺩﭘﺮﺷﯿﻦ ﻣﺒﺘﻼ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ /
    یه عده افسرده ها برن انصراف بدهن راه علاجشون پیدا شد

  13. انسانهای خوش بین و بدبین هردو برای جامعه مفید هستند خوش بین هواپیما را اختراع میکند و بدبین چتر نجات را.

  14. يش روي من گام برندار كه پشت سرت گام برنخواهم داشت. پشت سرم گام برندار كه پيش روي تو گام برنخواهم داشت. تنها كنارم گام بردار و دوست من باش.((آلبر كامو))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا