عكس و كمي مكثهمه

حسینه والده کهندل بذرافکن دیگر نیست!+عکس

یوسف بذرافکن|

یکی از کمبود های شهر داریون کمبود اماکن مذهبی است .

یکی از اماکن مذهبی داریون « حسینه والده کهندل بذرافکن » بود . این حسینه محل فعالیت اولین گروه مقاومت بسیج داریون و شهدای بسیجی از جمله شهید اسد اله شکوهی ، شهید علی بذرافکن ، شهید بهرام یوسفی بود .

vkohandel2 vkohandel1

بعد از آن کانون ، فرهنگی تربیتی وحدت داریون در این حسینه تشکیل شد . بعد از نقل مکان کانون از این حسینه ، متاسفانه این حسینه تخریب شد . قرار بود این حسینه مجددا باز سازی شود ولی این کار تاکنون انجام نشده است .

4 دیدگاه

  1. در داریون هر بنای خراب شد دیگر کسی آن را آباد نخواهد کرد . مثلا مسجد جامع داریون ( معروف به مسجد سید عباس ) سال ها است که خراب شده است ولی کسی آن را آبادنکرده است . در حالی اگر این خانه خدا آباد شود ورزشکاران می توانند از آن استفاده کنند . چون این مسجد در کنار سالن ورزشی داریون واقع شده است و می تواند بعنوان نماز خانه ی سالن هم مورد استفاده قرار گیرد . حسینه والده حاج کهندل بذرافکن بیش از ده سال است که خراب شده است و در این مدت می شد یک حسینه دو طبقه به جای آن احداث کرد . اکنون در بعضی مواقع تا چهار تا مجلس ختم هم زمان در حسینه ولی عصر (عج) برگزار می شود .

  2. برخی از مسئولین ما ابتداء باید خودشان را بسازند تا بتوانند قدر این مجموعه های فرهنگی را بدانند و آنها را بازسازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا