اخبارگزارشهمه

روزشمار محرم 1399 در داریون از شب هشتم تا شب دهم

یوسف بذرافکن

عاشورامیراث حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران وفادارش است ، مگر می توان عاشورا را از اذهان مردم پاک کرد .

شب هشتم محرم

امشب هیات های قمر بنی هاشم علیه السلام حسینه داریون ، هیئت جانثاران امام حسین علیه السلام و هیئت جانثاران حضرت ابوالفضل علیه السلام برنامه نوحه خوانی و سینه زنی داشتند . الحمد لله هیئت ها کار خود را شروع کردند تا عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام بتوانند بارعایت همه ی دستورالعمل های بهداشتی از فضیلت عزاداری برای سرور و سالار شهیدان عالم بهرمند شده و روح و جان خویش را جلا بخشند .

شب نهم/مراسم شب تاسوعای حسینی با شکوه تمام در داریون برگزار شد

در شب نهم محرم مشهور به شب تاسوعا حسینی ، از وفاداری و فداکاری حضرت ابوالفضل العباس (ع) ،علمدارسالار شهیدان عالم تجلیل به عمل آمد. هیئت های عزاداری داریون با وجود شرایط ویژه ناشی از بیماری کرونا، امسال هم به برپایی عزاداری قمر بنی هاشم علیه السلام پرداختند و با سینه زنی و نوحه خوانی ادارت خود را به سقا عطشان حسین علیه السلام به اثبات رساندند . صدای عزاداری ونوحه خوانی از تمام شهر داریون به گوش می رسید ، اوج برنامه ها در تپه نورالشهدا بود . در این مراسم معنوی امام جمعه داریون به سخنرانی در مورد فضائل حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام پرداخت و مداحان اهل بیت به روضه خوانی و نوحه خوانی کردند . این مراسم بارعایت دستوالعمل های بهداشتی و نظم توام بود .

شب دهم/شب عاشورااست امشب کربلا غوغا است امشب

عاشورامیراث حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران وفادارش است ، مگر می توان عاشورا را از اذهان مردم پاک کرد . دشمنان در فکر پلید خود می اندیشند که مردم و به ویژه نسل جوان را از امام حسین علیه السلام و عاشورا جدا کنند ، پخش صدها ساعت برنامه از کانال های ماهواره در پی آن است که عاشورا را از مردم بگیرند .اما هرگز چنین نخواهد شد ! امام حسین علیه السلام خورشید درخشنده ای است که تا ابد در تاریخ تشیع خواهد درخشید .

مردم داریون در شب عاشورای حسینی علیرغم محدویت ها و شرایط خاص ناشی از بیماری منحوس کرنا باز هم با حضور در هیئت های عزاداری عشق خویش را به سرور شهیدان عالم ثابت کردند . در شب عاشورا تقریبا همه ی هیئت ها برنامه داشتند اما فقط هیئت جانثاران حضرت ابوالفضل علیه السلام مراسم زنجیر زنی داشت . بقیه هیئت ها هم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به عزاداری پرداختند ، طبق روال شب های قبل ، مراسم تپه نوالشهداءتعداد بیشتری از عزاداران را به خود جذب کرده بود .

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا