اخبار

به اهتمام سايت داريون نما،جلسه فرهنگي-ورزشي با حضور امام جمعه داريون برگزار شد

 حجت الاسلام عزيزي:داريون از نام محروم هم محروم تر است

پنج شنبه شب گذشته به همت تحريريه سايت داريون نما جلسه اي فرهنگي-ورزشي با حضور حجت الاسلام عزيزي امام جمعه داريون و جمعي از علاقمندان فعاليت هاي فرهنگي-ورزشي در محل ستاد نماز جمعه داريون برگزار شد.

به گزارش داريون نما امام جمعه داريون در اين ديدار طي سخناني ضمن ابراز خوشحالي ازبرگزاري اين جلسه از حضور اين جمع فرهنگي در دفتر امام جمعه به عنوان محبت به ولايت ياد كرد.

حجت الاسلام عزيزي همچنين گفت:اقامه نماز جمعه در هر منطقه باعث رشد آن جا خواهد شد. وي افزود: مردم داريون نسبت به نعمت بزرگ نماز جمعه شاكر هستند.

حجت الاسلام عزيزي از داريوني ها به عنوان مردماني خونگرم،دوست داشتني و با وفا نام برد و تاكيد كرد كه خود را يك داريوني مي داند و از هيچ تلاشي براي خدمت به مردم اين منطقه دريغ نخواهد كرد.

امام جمعه داريون در بخش ديگري از سخنان خود گفت: داريون با وجود نزديكي به شيراز از نام محروم هم محروم تر است.

وي در تشريح علل محروميت هاي داريون اظهار داشت:يكي از علتها خود مردم هستند كه بعضا پي گير برخي امور نبوده اند.

وي ادامه داد:دومين علت محروميت مردم داريون كه شايد اصلي ترين آنها هم باشد اين است كه بعضي از مسوولين نسبت به داريون كم لطفي مي كنند.

نماينده ولي فقيه در داريون افزود: به طور مثال بارها درباره خرابي جاده شيراز-داريون گفته ايم اما هيچ نتيجه اي نگرفته ايم.

حجت الاسلام عزيزي تاكيد كرد كه جاده شيراز-داريون به هيچ عنوان در شان مردم اين منطقه نيست.

وي يكي از دغدغه هاي اصلي خود را كمبود امكانات و زيرساخت هاي ورزشي ذكر كرد و يادآور شد:33 سال از انقلاب شكوهمند اسلامي مي گذرد اما نوجوانان و جوانان داريوني بايد همچنان در زمين خاكي فوتبال بازي كنند.

امام جمعه داريون گفت:براي به ساماني و چمن شدن زمين فوتبال داريون پي گيري هاي مختلف و متعددي انجام داده ايم اما نمي دانيم چرا سرنوشت اين زمين همچنان در ابهام قرار دارد.

حجت الاسلام عزيزي در ادامه درباره فعاليت سايت داريون نما گفت:سايت داريون نما يك حركت خوب فرهنگي است كه بدون وابستگي و بي طرفانه به بيان مسايل مختلف درباره منطقه داريون مي پردازد و اميدواريم اين پايگاه خبري-تحليلي روزبه روز گسترش يابد.

 بهرام كرمدار:امام جمعه مي تواند همه اقشار مردم را مديريت كند

به گزارش داريون نما در ادامه اين جلسه بهرام كرمدار مدير خزانه داري هيات فوتبال استان فارس با تشكر از خدمات امام جمعه داريون گفت:خوشحالم كه سايت داريون نما از همان ابتدا خود را ولايتي معرفي كرده و در جهت آرمانهاي ولايت فقيه فعاليت هايش را ادامه مي دهد.

وي گفت: بنده خود افتخار نوكري ورزش فوتبال استان را دارم و مي دانم كه در حال حاضر فرهنگ به ورزش گره خورده و انجام فعاليت هاي ورزشي بدون كار فرهنگي نتيجه مطلوبي نخواهد داشت.

كرمدار افزود: يك زماني داريون از وجود نماز جمعه و امام جمعه محروم بود و ما براي شركت در نماز جمعه بايد كيلومترها مي رفتيم و در نماز جمعه شيراز يا خرامه شركت مي كرديم. حالا خدا را شاكريم كه نعمت نماز جمعه نصيب مردم داريون شده كه بايد قدرش را بدانيم.

وي همچنين اظهار داشت:ما خودمان را همواره مفتخر به زيارت روحانيت مي دانيم علي الخصوص امام جمعه محترم كه من اعتقاد دارم ايشان مي تواند منشا خير و بركت باشد و همه اقشار را مديريت كند.

مسوول كانون وحدت:داريون گورستان استعدادهاست

در اين ديدار همچنين يوسف بذرافكن مسوول كانون فرهنگي وحدت داريون با خوشحالي از ديدار با امام جمعه داريون گفت:بي شك توجه به نقطه نظرات مفيد امام جمعه داريون مي تواند گره گشاي بسياري از مشكلات و معظلات اجتماعي-فرهنگي منطقه داريون باشد.

وي گفت: هميشه گفته ام و الان هم مي گويم كه داريون گورستان استعدادهاست و به دليل بي توجهي به استعدادهاي درخشان اين منطقه آنها رو به نابودي مي روند.

اين فرهنگي داريوني از مسوولين استان خواست تا امكانان مناسب فرهنگي،ورزشي در اختيار جوانان و نوجوانان داريوني قرار دهند و توجه بيشتري به استعدادهاي اين منطقه داشته باشند.

مسوول تربيت بدني داريون:اميدوارم مسوولين بودجه بيشتري به ورزش داريون اختصاص دهند

به گزارش داريون نما در ديدار با امام جمعه داريون علي بذرافكن مسوول ورزش داريون نيز به ارايه گزارشي از كارهاي ورزشي انجام شده در داريون پرداخت.

وي گفت دو نفر از دانش آموزان داريوني در رشته وزنه برداري قهرمان استان شده اند.

علي بذرافكن افزود:پي گيري هايي براي چمن شدن زمين فوتبال داريون انجام داده ايم و قراردادي هم به ارزش 200 ميليون ريال با پيمانكار مربوطه بسته ايم تا كار هاي اوليه اين زمين آغاز شود.

وي در عين حال تاكيد كرد براي چمن كاري زمين فوتبال داريون احتياج به بودجه بيشتري است كه آرزو مي كنيم مسوولين تربيت بدني استان فارس اين بودجه را در اختيار ورزش داريون قرار دهند.

گفتني است قبل از برگزاري اين جلسه با امام جمعه داريون، ديدار و گفت و گويي نيز بعد از نماز مغرب و عشا با حاج آقا صديق امام جماعت مسجد امام محمد تقي(ع) داريون در محل اين مسجد انجام شد.

3 دیدگاه

  1. وجود امام جمعه محترم در شهر داريون كه سال‌ها است از امكانات اوليه محروم مانده است، غنيمت است. از ايشان به خاطر دلسوزي‌هاي پدرانه‌شان قدرداني مي‌كنم. ليكن ذكر اين نكته نيز ضروري است كه مردم داريون بايد همگي باهم و يكپارچه مطالبات خود را از مسئولين درخواست نمايند. تا زماني كه داريوني‌ها خود را باور ننمايند و زمينه رشد و پرورش فرصت‌هاي ارزشمند اين شهر را فراهم نياورند، قطعاً هيچ يك از مديران استان و شهرستان قدمي را براي ارتقاي وضعيت داريون بر نخواهند داشت. اميدوارم كه بتوانيم از فضايي كه به همت سايت داريون نما براي تعامل و يكپارچگي فرهيختگان داريوني فراهم شده است با رهنمودها و حمايت امام جمعه محترم به بهترين نحو استفاده نماييم.

  2. با سلام خدمت جناب کرمدار عزیزو دوست داشتنی امروز جمعیت ایران جوانترین جمعیت دنیاست .سخن بسیار سنجیده ای فرمودید که فرهنگ به ورزش گره خورده است. با ید اول جوانان را جذب ورزش کرد بعد در کنار ان فرهنگ سازی کرد .با توجه به تجربیاتی که جنابعالی دارید در همین ابتدا باید راهکارهای جذب جوانان به سمت ورزش نوشته وکارشناسی شودو با همت همه دست اندرکاران برنامه ریزی شود. اصلا باید اتاق فکری راه اندازی کرد که خود جنابعالی در راس ان باشد وقتی شما باشید اخلاق ورفتار خوب شما دیگران را هم جذب خواهد کرد.اما نکته مهمتر این است که شاید جذب جوانان اسانتر از نگه داشتن انها باشد باید طوری برنامه ریزی شود که انهارا بتوانیم نگه داریم .شایدخبر داشته باشید دو تن از دانش اموزان خودم در مدرسه شهید خوش نژاد مقام قهرمانی وسومی مسابقات وزنه برداری را کسب کرده اند.پس جوانان ما استعداد دارند باید این دو جوان را در ادامه این راه تشویق و نگه داریم تا هرز نروند .اینها همه با برنامه ریزی کوتاه مدت وبلند مدت قابل حل است . به امید موفقیت .از اشنایی با شما خیلی خوشحالم ودر خدمت گذاری حاضرم

  3. داریون نما در رشد همه جانبه داریون می تواند بسیار مو ثرباشد ، همه بایداز امام جمعه محترم و سایت داریون نما حمایت کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا