اخبار ويژههمه

شنیده می شود که…./درمان های موقتی نسخه نمایندگی آموزش و پرورش داریون؟

یکی از کاربران سایت داریون نما که نامش نزد ما محفوظ است متن زیر را برایمان ارسال کرده است که عینا می خوانید:

شنیده می شود که:

در سال تحصلی96-97 قرار است که مدرسه  شهید خوش نژاد با مدرسه  حقیقت جو در دو شیفت جداگانه و در مکان فعلی مدرسه ی شهید خوش نژاد به استقبال سال تحصیلی جدید بروند!

با توجه به اختلاف سنی بین دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول به قطع مشکلات و تنش هایی بین دانش آموزان این دو مدرسه پس از تعطیل شدن مدرسه برای یک شیفت و شروع کار مدرسه ی دیگر در شیفت مخالف، بوجود خواهد آمد!

با توجه به سیاست های آموزش و پرورش مبنی بر یک شیفته کردن مدارس، و با توجه به اینکه بهترین ساعات آموزشی و یادگیری دانش آموزان در همان ساعات ابتدایی روز یعنی صبح، است این اقدام نمایندگی آموزش و پرورش داریون ، در خور تامل است.

لازم به ذکر است که گفته می شود مدرسه ابتدایی حقیقت جو با بیش از نیم قرن فعالیت با مشکل جدی کمبود کلاس و فضای آموزشی و دیگر امکانات روبروست!

نمایندگی آموزش و پرورش داریون به جای حل اساسی مشکل و پی گیری نسبت به ساخت یک آموزشگاه جدید در مقطع ابتدایی برای شهر داریون ،در پی تزریق مسکن و آرام بخشی موقت برای حل این مشکل است و چه بسا با انتقال مدرسه حقیقت جو به شیفت مخالف مدرسه ی شهید خوش نژاد ،مسولین مربوطه در نوسازی مدارس،هرگز به فکر ساخت مدرسه ای ابتدایی در این شهر نیافتند!

پیشنهاد می شود با پیگیری امور و آوردن مسولین ذیربط در کلاسهای درس و روبرو نمودن آنها با مشکلات کمبود جا و مکان آموزشی ،روند ساخت مدرسه ای جدید برای دانش آموزان مقطع ابتدایی هر چه سریعتر سرعت بخشیده شود . این درمانهای موقتی اثری نداشته و نخواهد داشت.

4 دیدگاه

  1. سپاس از داریون نما و درود به فرستنده ی این مطلب
    مشکلات دیگری نیز هنگام دو شیفته کردن مدارس پیش می اید که در زیر به برخی اشاره می نمایم:
    1-عدم توانایی مدرسه در برگزاری کلاسهای تقویتی در شیفت مخالف
    2-کمبود دبیر و معلم چون مدرسه چرخشی شده و همه معلمی قادر به کلاس گرفتن در مدارس چرخشی نمی باشند
    3-استهلاک و فرسوده شدن وسایل و اموال اموزشگاه
    4-حضور دانش اموزان در مدرسه قبل از زنگ اخر و ایجاد شلوغی و بی نظمی در حیاط مدرسه خصوصا در روزهایی که زنگ ورزش است.
    5-سردرگمی اولیا دانش اموزان
    6-بالارفتن هزینه های اب و برق و گاز و…با توجه به محاسبه شدن تصاعدی این قبوض
    7-وجود اختلاف سلیقه و عدم هماهنگی و..سردرگمی و…بین مدیران دو شیفت
    8-کاهش سطح یادگیری دانش امزان شیفت عصر با توجه به خستگی و کسالت و…در عصرها
    9-کاهش قدرت اموزشی معلم در شیفتهای عصر
    10-وجود درگیری و …بین دانش اموزان با توجه به اختلاف سنی بین دانش اموزان متوسطه اول و ابتدایی
    11-کمبود فضای اموزشی و اداری و بایگانی و دفتر و…با توجه به اینکه هر شیفت دفتر و بایگانی و…جداگانه می طلبد.

    امیدوارم مسولین مربوطه در مورد این مساله کار کارشناسی انجام داده و با فکر بیشتری این تصمیم را بگیرند هر چند که قدرت تصمیم گیری و…فقط در دست یک شخص است

  2. همش نگید ابتدایی بچه های دبیرستان امام حسین در این سال تحصیلی و همچنین در سال های قبل طعم تلخ تصادف را چشیده اند و و به دلیل نبود سرویس عمومی و سرویس شخصی با هزینه زیاد همگی با پای پیاده به مدرسه میان و در راه برگشت درهمین سال به دلیل تجمع دانش اموزان و شلوغی دعوا های بسیاری با وسایل نقلیه (رانندگان)صورت گرفته ک در یکی از انان راننده دانش اموزان را با استفاده از چاقو تهدید به کشتن کرده که با تلاش بسیار مدیر و معاون مدرسه درحال پیگیری است و جالب است اداره به پیگیری کمکی نمیکند خلاصه این مسافت چند کیلومتری دانش اموزان را کلافه کرده و خواهش مندیم ک سرویس نقلیه عمومی رایگان یا نیم بها در اختیار دانش اموزان قرار بدهید تا اتفاق ناگواری نیافتد و جان این ایندگان کشور در خطر نیوفتد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا